sâmbătă, 2 aprilie 2011

Despre Roderer - Guillermo Martinez

Prietenia poate naşte poveşti la fel de frumoase ca dragostea. În viaţa lui Roderer- un tânăr genial- le găsiţi pe amândouă. Prietenia e începută în faţa tablei de şah şi chiar seamănă cu un joc în care se gândeşte mult şi se vorbeşte puţin. Cât despre dragoste, se ştie, te face mereu şah mat. Şi prietenul lui Roderer, şi fata care-l iubeşte au de înfruntat un obstacol: singura dorinţă a tânărului este de a crea un sistem filozofic care să explice inexplicabilul.

Sfatul criticului: Împrieteniţi-vă cu geniile, dar nu vă indrăgostiţi de ele.

6 comentarii:

  1. E foarte interesanta si profunda cartea. Roderer e un baiat extraordinar,un geniu care si-a sacrificat viata pentru a-si indeplini visul, dar care totusi, nu a renuntat cu totul nici la prietenie nici la dragoste, datorita unei "slabiciuni"- cum numea el acest fenomen inexplicabil.
    Autorul, prietenul cel mai bun a lui Roderer, si cel din prisma caruia este povestita cartea afirma : "Sa nu mai spun cat de deconcentrate, de neobisnuite pareau in gura lui cuvintele <> sau <>? Eram totusi impresionat pentru ca Roderer, care, la urma urmei, era de-o seama cu mine, parea sa stie ce vorbeste."
    In final si-a indeplinit dorinta, dupa parerea lui a reusit sa explice inexplicabilul, a gasit formula, dar nu i-a mai ramas timp sa o scrie, sa le-o faca cunoscuta si altora. " Sa fii sanatos nu e acelasi lucru cu a sti sa-i vindeci pe cei bolnavi."
    Care e finalul povestii? Il veti alfa daca veti citi cartea.
    Din doar cateva cuvinte sora mea mi-a starnit curiozitatea, si chiar ieri am citit-o. O recomand tuturor.:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu inteleg de ce mi-a sters cuvintele dintre ghilimelele interioare. Cuvintele erau "dragoste" si "imbratisare"
    Lectura placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu va indragostiti de mine, mhm(tusit):)) Modestia mea de toate zilele.Sa sti ca ma intereseaza cartea.Sper ca in viitorul apropiat sa mi-o poti imprumuta.Mersi pentru prezentare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur foarte mult ca am reusit sa va fac curiosi.:D
    Da, Razvan:))tuse...Sigur ca ti-o imprumut.:D

    RăspundețiȘtergere