miercuri, 16 martie 2011

Alchimistul de Paulo Coelho


O dată la câteva decenii, apare o carte care schimbă pentru totdeauna viaţa cititorilor săi. Alchimistul lui Paulo Coelho este o astfel de carte. Singura noastră obligaţie este să ne realizăm destinul. Extraordinarul roman al lui Paulo Coelho a inspirat milioane de cititori din întreaga lume. Această poveste, uluitoare in simplitatea şi înţelepciunea ei, este despre un păstor andaluz pe nume Santiago care îşi părăseşte casa din Spania, aventurându-se in Africa de Nord în căutarea unei comori îngropate în Piramide. Pe drum întalneşte o ţigancă tânară şi frumoasă, un bărbat care îşi spune rege şi un alchimist, care îi arata calea. Nimeni nu ştie care este comoara sau dacă Santiago poate depăşi obstacolele întâlnite în drumul prin deşert. Dar ceea ce începe ca o aventură copilarească pentru a descoperi locuri exotice si bogăţii lumeşti se transformă într-o căutare de comori ce nu pot fi aflate decât înlăuntrul tău.
Plină de sevă, evocatoare si profund umană, povestea lui Santiago este un etern îndemn de a ne urma visele şi de a ne asculta inima.

Un comentariu:

  1. Mi se pare extraordinar faptul ca in spatele unei povesti care starneste stupoare prin simplitatea ei, se ascunde un mesaj atat de important. Am citit aceasta carte atunci cand adolescenta mea era la "inceput de drum". A fost cartea care mi-a marcat existenta si nu am crezut niciodata ca o voi savura cu atata placere.
    Am invatat sa lupt. Si lectia aceasta e esentiala.
    Am invatat ca viata nu e neaparat bazata pe principii logice si ca atunci cand trebuie sa ajungi undeva, drumul poate fi extrem de intortocheat, greu, uneori lipsit de sens. Am invatat ca uneori lucrurile pe care ni le dorim sunt atat de aproape. Chiar si atunci, trebuie sa luptam pentru ele.
    Exact ca atunci cand cauti o comoara.Pleci in cautarea ei, strabati lumea intreaga pentru ea, iar atunci cand ajungi la capatul drumului, constati ca era aproape. Dar trebuie sa strabati drumul...sa lupti, sa speri, sa reusesti...in fond...viata si comoara isi pierde valoarea daca nu depunem efort, daca nu suferinm pierderi si sacrificii in timpul unei cautari necontenite. Ce valoarea are viata fara munca, fara greutate?

    RăspundețiȘtergere